4 rzeczy, których potrzebują Twoje włosy. O tym pamiętaj!

Pielęgnacja włosów to trudna sprawa. Na sukces składa się naprawdę wiele czynników – trzeba działać na wielu poziomach: nawilżać, odżywiać, regenerować i ochraniać. Jak dbać o włosy, żeby były zdrowe i piękne? Wystarczy pamiętać o tych 4 rzeczach, których potrzebują.

Zanim sięgniesz po najcięższą broń i zdecydujesz się na regenerację u fryzjera, weź pod uwagę, że najwięcej zależy od tego, jak dbasz o swoje włosy w zaciszu własnego domu. Nawet najdroższy zabieg fryzjerskie na niewiele się zdadzą, jeśli nadal nie będziesz odpowiednio się odżywiać, chronić włosów przed słońcem, związywać ich do spania i pielęgnować tak, jak tego potrzebują. Dlatego właśnie najważniejsze jest, żeby wprowadzić te cztery proste rzeczy, których potrzebują włosy. Jeśli one nie pomogą, wtedy trzeba szukać pomocy dalej.

RZECZY, KTÓRYCH POTRZEBUJĄ TWOJE WŁOSY

1. Składniki odżywcze z diety – witaminy i minerały

Podstawowa rzecz, której potrzebują włosy, to składniki odżywcze. Najprościej i najskuteczniej dostarczyć je w diecie. Zwróć uwagę na to, czy w zawierasz w swoim jadłospisie pozycje takie jak: nabiał, warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste i bogate w zdrowe tłuszcze (np. olej rzepakowy, ryby, awokado). Dla włosów najważniejsze są witaminy A i E, witaminy z grupy B, cynk oraz krzem. Im bardziej różnorodna dieta z dużą ilością orzechów, warzyw i roślin strączkowych, tym większe prawdopodobieństwo, że te składniki dostarczymy. Warto pamiętać też, że zła dieta, wysoko przetworzona i pełna chemii żywność nie służy włosom – to, co jemy, prędzej czy później odbije się na ich kondycji.

2. Naturalne olejki – źródło kwasów omega-3 i omega-6

Tłuszcze można i warto dostarczać w diecie, ale dobrze jest też wprowadzić do swojej pielęgnacji i stosować kosmetyki z olejami. Mogą to być szampony, odżywki lub maski wzbogacone olejami (sprawdzajmy, czy na pewno są w INCI), ale również pojedyncze olejki. Dobrej jakości tłoczone na zimno i nierafinowane olejki roślinne są źródłem cennych kwasów tłuszczowych omega (nienasyconych), ale też fitosteroli i innych substancji, które mają działanie antyoksydacyjne. Wszystkie one są potrzebne włosom. Jakie olejki więc wybrać? Te najpopularniejsze i z całą pewnością najlepsze dla włosów to: olej arganowy, oliwa z oliwek, olej ze słodkich migdałów, olej z nasion bawełny czy olej rycynowy. To jednak nie oznacza, że nie możemy stosować innych olejków. Jeśli tylko są naturalne i nie zawierają zbędnych dodatków, na pewno nie zaszkodzą naszym włosom.

3. Humektanty – substancje dostarczające włosom wodę

Nie da się mieć pięknych i suchych włosów. To niemożliwe, bo podstawa ich zdrowia i pięknego wyglądu to prawidłowy poziom nawilżenia. Można utrzymać go na dwa sposoby: po pierwsze, pijąc odpowiednią ilość płynów dziennie; po drugie, dostarczając w kosmetykach humektanty. Są to substancje, które mają zdolność magazynowania i dostarczania wody w głąb włosów. Zdecydowanie najsilniejszy humektant to kwas hialuronowy, ale równie dobrze działają substancje takie jak sok aloesowy, miód, mocznik – warto pilnować, że odżywki i maski (czy to kupne, czy te zrobione w domu) zawierały przynajmniej jeden humektant. W połączeniu z emolientami, jakimi są naturalne olejki, da to pewność, że włosy będą doskonale nawilżone i odporne na zniszczenia.

4. Substancje ochronne – przed temperaturą, promieniami UV itp.

Ostatnia wśród rzeczy, których potrzebują włosy, to zdecydowanie kompleksowa ochrona przed czynnikami szkodliwymi. Tym, co szkodzi włosom, czyli powoduje zniszczenie ich struktur i utratę cennego nawilżenia, są między innymi: promienie UV, wiatr, mróz, nadmierna wilgoć lub suchość powietrza, wysoka temperatura. Najważniejsza jest ochrona UV (także latem!) oraz termoochrona podczas suszenia i stylizacji włosów. Jak najłatwiej to zrobić? Można stosować gotowe spraye i mgiełki ochronne, ale również naturalne olejki. Tym, który najlepiej chroni włosy jest m.in. naturalny olejek arganowy – już dwie krople wystarczą, żeby ochronić włosy, a przy okazji je odżywić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *